شیر برقی بخار در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود و برای سیستم‌های خطوط بخار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیر برقی یا شیر پنوماتیک قادر به تحمل بخار با حرارت بین ۱۴۰ الی ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد است و در سایزها و ولتاژهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. این شیرهای برقی برای مایعات داغ و بخار به کار می‌رود و از اجزا و قطعات مختلفی تولید می‌گردد. معمولاً شیر برقی بخار از جنس نرنج و یا استیل موجود است تا در برابر بخار آسیبی نبیند. شیرهای برقی کاربردهای بسیاری دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم‌های شستشوی لباس، استریل کردن، قالب گیری و… اشاره کرد.

شیر برقی بخار یا شیر پنوماتیک وظیفه قطع و وصل کردن جریان سیالات عبوری را کنترل می‌کند. فرض کنید که شما یک دیگ برقی دارید و می‌خواهید که هر زمان که تمایل داشتید این بخار از داخل آن عبور نماید؛ همچنین شما می‌توانید برای عبور بخار از داخل این دیگ‌ها برنامه ریزی کنید تا در زمان مناسبی بخار از داخل دیگ‌ها خارج شود. این شیر به صورت اتوماتیک کار می‌کند و طبق برنامه ریزی اپراتور بخار را خارج خواهد کرد.

کاربرد شیر برقی بخار

انواع مدل‌های شیر برقی بخار

شیرهای برقی در مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود که به شرح زیر است:

🔶 پارکر: شیر برقی پارکر ساخت ایتالیا بوده و در کل دنیا محبوبیت بالایی دارد. این شیرها از جنس برنج است و عملکرد آن به صورت پیستونی است و برای بخار و مایعات داغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیر برقی پارکر کیفیت بالایی دارد و در هنگام طراحی و ساخت آن دانش بالایی به کار رفته است. این شیرها به ندرت سوخته و دارای قابلیت‌های بالایی است.

🔶 پیستونی ۱ اینچی یونیدی نرمال کلوز: این مدل کیفیت بسیار بالایی دارد و از ساختاری بسیار اصولی و استاندارد برخوردار است. این مدل دارای فشار ۱۵ بار است و جنس آن از برنج است؛ همچنین شیر برقی پیستونی همان طور که از نامش مشخص است، عملکردی پیستونی دارد و از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار است.

🔶 روغن سنگین یونیدی: این نوع شیر برقی به صورت استاندارد مخصوص بخار آب داغ تولید می‌شود. این مدل شیر برقی بخار تحمل دمایی ۱۸۵ درجه سانتی‌گرادی دارد که کیفیت آن تضمین شده بوده و دارای ساختاری اصولی و استاندارد است. مقاومت بالای شیر برقی روغن سنگین یونیدی تضمین شده بوده و در مقابل سیال‌های دما بالا کنترین آسیب را می‌بیند.

❌ ❌ ❌ ❌ ❌

مشاهده انواع شیر برقی ۲-۲

❌ ❌ ❌ ❌ ❌

اجزای شیر برقی بخار

اجزای شیر برقی بخار

شیرهای برقی نیز مانند سایر دستگاه‌ها از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که در ادامه بخشی از اصلی‌ترین قطعات آن را به شما شرح می‌دهیم:

💠 بدنه اصلی: هر دستگاهی از یک بدنه ساخته شده است. در واقع این بدنه روکشی بر روی سایر قطعات است که از سایر اجزا در برابر سایر شرایط جوی محافظت می‌کند؛ بنابراین عبور و مرور بخار از داخل بدنه صورت می‌گیرد و از این رو کیفیت و جنس آن اهمیت بسیاری دارد. معمولاً بدنه شیرهای برقی از چدن و یا برنج است تا بتواند از سایر اجزای شیر محافظت کند.

💠 دیافراگم: دیافراگم‌ها باید مقاومت بالایی داشته و در برابر عبور بخار تحمل دمایی بالایی داشته باشد. این قطعه باید به مرور دچار نشتی و یا خوردگی نشده و حالت ارتجاعی خود را حفظ کند.

💠 پیستون: در شیرهای پیستونی از پیستون به جای دیافراگم استفاده می‌کنند. این قعه از جنس کروم است و با بالا و پایین رفتن شیر برقی را باز و بسته می‌نمایند.

💠 بویین: بویین نیز از دیگر قطعات مهم موجود در شیرهای برقی به شمار می‌رود. معمولاً بخار ایجاد شده به بوئین نرسیده و از داخل شیر رد می‌شود. کیفیت و ساختار اصولی بوئین‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و باید به صورت استاندارد طراحی گردد.

🟡 انواع شیر برقی کتابی را اینترنتی و با بهترین قیمت از نوین صنعت تهیه نمایید. 🔴

شیر بخار

قیمت شیر برقی بخار

شیر برقی بخار در برندهای مختلفی تولید می‌شود که اغلب مختص کشور اروپا و آسیا است. این شیر توانایی بالایی در عبور بخار آب دارد و از این رو بسیار کاربردی است. قیمت شیرهای برقی بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله جنس شیرها، انواع آن، برند، مدل، قدرت و… تعیین می‌شود. برای برآورد قیمت این شیرها ابتدا باید کاربری آن را در نظر بگیرید و سپس بر اساس آن مناسب‌ترین شیر را انتخاب کنید؛ همچنین برند نیز از دیگر عاملی است که تعیین کننده قیمت این شیرها است.

بدین صورت که هر شرکت از متریال خاصی برای تولید این شیرها استفاده می‌کنند و از این رو هر شرکتی بر اساس متریال به کار رفته و میزان استاندارد تولید، قیمت این محصول را برآورد خواهند کرد. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود به نمایندگی‌های مجاز این شرکت که سایت نوین صنعت است، مراجعه کنید. شما می‌توانید قیمت شیر برقی را به صورت مستقیم از درب کارخانه استعلام کنید. قیمت‌های این فروشگاهی بسیار استثنایی و مقرون به صرفه بوده و کیفیتی بسیار بالایی دارد. جهت اطلاع از قیمت انواع مدل‌های شیر برقی بخار با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

ارتباط با کارشناسان نوین صنعت

☎️ 02133119059 ☎️

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

انواع شیر برقی بخار

انواع شیر برقی بخار بر اساس عملکرد

✅ دیافراگمی: این شیر برقی از دیافراگم که عنصری منعطف است، استفاده می‌کند که نسبت به فشار از خود واکنش نشان می‌دهد. در واقع شیر برقی دیافراگمی برای کنترل، شروع و توقف جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیر برقی یکی از بهترین انتخاب به شمار می‌رود.

✅ سوزنی: این شیر برقی همان طور که از نامش مشخص است دارای نوکی سوزن مانند بوده و مجرابندی آن به صورت پیستونی است. شیرهای سوزنی وظایف خود را از طریق حرکت عمودی انجام می‌دهند. از شیرهای برقی سوزنی در صنایعی همچون مواد غذایی، دارویی و شیمیایی استفاده می‌کنند.

✅ پیستونی: مجرابندی این شیر برقی به پیستون است و سر آن همانند سوزن ریز است. شیر برقی پیستونی اغلب از جنس برنج تولید می‌شود و کیفیت و ماندگاری بالایی دارد.

شیر برقی

✍️ سخن نهایی

شیر برقی بخار از دو جنس برنج و استیل بر اساس نوع و میزان حرارت تولید می‌شود و عملکرد آن به دو صورت سوزنی و پیستونی است. این شیر در سیستم‌های بخار کاربرد دارد و در برندهای آسیایی و اروپایی به تولید می‌رسد. شیرهای برقی از قطعات مختلفی از جمله بویین، دیافراگم، سوزنی، پیستون، بدنه و… تشکیل شده است که کیفیت این قطعات به صورت مستقیم با قیمت و کارکرد این شیر در ارتباط است. مدل‌های مختلف شیرهای برقی کارکرد خاصی دارند و از ساختار خاصی پیروی می‌کنند؛ بنابراین شما باید پیش از خرید این شیرها ابتدا اطلاعات کاملی را در خصوص این محصول بدست بیاورید. نظرات و سؤالات خود را با نوین صنعت به اشتراک بگذارید.

نوشته شده در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *