گیج فشار روغنی در واقع نوعی مانومتر است که در سیستم​‌های مختلف برای اندازه​گیری فشار سیال‌های مختلف استفاده می​شود. جالب است بدانید گیج‌​های فشار روغنی دقت بالایی در اندازه​گیری فشار دارند. محفظه داخل گیج با مایعاتی مانند گلیسیرین یا سیلیکون پر شده و می​‌تواند قطعات داخلی را کامل بپوشاند. این گیج​‌ها بهترین نتایج را در شرایط محیطی دارای لرزش و خورندگی نشان می​‌دهند و برای پر کردن آن​ها از یک سیال کاملا شفاف استفاده می​‌شود. گیج فشار روغنی دارای سه نوع خطا است که آن​را نسبت به سایر گیج​‌ها، برتر جلوه می‌​دهد. این خطاها شامل موارد زیر است:

خطای صفری: همیشه یک مقدار معین خطا را شامل می​شود و اگر از ۰.۵ درصد بیشتر باشد عقربه را به جای خود باز می​گرداینم و اگر کمتر بود مقدار قرائت شده را رند می​کنیم.

ضرب به دری: این خطا با میزان ضریب ثابت افزایش خواهد یافت.

هیسترزیس: مانند منحنی هسترزیس دارای تغییراتی است.

گیج فشار روغنی

انواع گیج فشار روغنی

این دستگاه بسیار ساده​ است و از یک لوله بوردن تشکیل شده که حکم سنسور را دارد و به دو صورت دیجیتالی و عقربه​‌ای در بازار عرضه شده است و برای تهیه آن​ها می‌​توانید به نمایندگی و فروشگاه معتبر از جمله فروشگاه نوین صنعت مراجعه نمایید.

گیج فشار روغنی دیجیتال

گیج فشار روغنی دیجیتال در واقع دستگاهی است که فشار ورودی را به صورت سیگنال الکتریکی تبدیل و آن را به صورت عدد دیجیتال نمایش می‌​دهد. این گیج دارای سنسورهای مختلفی است که از جمله می‌​توان به استرین گیج و پیزو الکتریک اشاره نمود. این گیج می​‌تواند فشار مطلق، فشار خلاء و فشار اتمسفر، فشار تفاضلی را اندازه گیری کند. از مهم​‌ترین معیارهای انتخاب گیج فشار روغنی دیجیتال می​‌توان به میزان دقت آن اشاره نمود. هر فشارسنج تنها می​تواند حداکثر فشار مجاز را اندازه​گیری کند. بنابراین برای انتخاب گیج فشار روغنی دیجیتال به این معیار توجه داشته باشید.

گیج فشار روغنی هیدرولیک

گیج فشار روغنی هیدرولیک می​تواند فشاربالا را اندازه​گیری نماید و در کارخانه​‌ها و سیستم​‌های آبیاری کشاورزی از آن استفاده می‌​شود. این گیج​‌ها دارای فشار ورودی و فشار خروجی هستند. این گیج فشارها دارای درجه‌بندی هستند و به طور کلی برای اندازه​گیری فشار، حداکثر ۱۰۰۰۰ پاسکال به کار می​‌روند. گیج فشار روغنی هیدرولیک به دو صورت دیجیتالی و عقربه‌​ای در بازار موجود است. نمونه‌​های دیجیتالی دارای مبدل الکترونیکی فشار هستند، اما نمونه‌های عقربه​‌ای دارای عقربه هستند که فشار را بر حسب بار اندازه​‌گیری می​‌کنند و به دو صورت ایستایی و تابلویی در بازار وجود دارند.

گیج فشار روغنی دیجیتال

قیمت گیج فشار روغنی

قیمت گیج فشار روغنی با توجه به معیارهای مختلف مشخص می​‌شود که از جمله می​‌توان به برند تولید کننده گیج و قطر صفحه اشاره نمود. بدنه گیج فشار روغنی بر اساس جنس به سه دسته، بدنه کربن استیل کانکشن برنج، بدنه استیل کانکشن برنج و بدنه تمام استیل تقسیم می​‌شود. جنس هر یک مشخص کننده قیمت گیج فشار روغنی است. از دیگر معیارهای موثر در قیمت‌گذاری گیج فشار روغنی دقت و کلاس کاری و حتی نوع اتصال مانومتر است. بنابراین برای انتخاب بهترین محصول نیاز است اطلاعات کافی پیرامون آن​ها داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت دقیق و به روز انواع گیج فشار روغنی از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت با ما در تماس باشید.

نصب گیج فشار روغنی

برای نصب گیج فشار روغنی ابتدا دامنه فشار مورد انتظار اندازه​‌گیری را مد نظر قرار دهید و مناسب​‌ترین گیج را انتخاب کنید. سپس مراحل زیر را دنبال نمایید:

🟢 انتخاب موقعیت مناسب برای نصب شیر فشار:

شیر فشار در محلی قرار می​گیرد که لوله کاملا صاف باشد و بدون هیچ گونه انشعاب باشد. در مواقعی که اجسام در خط لوله بیرون هستند، شیر فشار پس از آن قرار می​‌گیرد. شیر فشار را در محلی نصب نمایید که سیال به آرامی و به نرمی بدون گرداب و راه بسته وارد شیر فشار شود.

🟢 قراردادن مجراهای اتصالی:

مجرای اتصالی باید دارای شیب باشد تا از میعان و متراکم شدن گاز جلوگیری نماید. در صورتی که سیال اندازه گیری گاز است، مجرا به سمت شیر فشار خم خواهد شد.

🟢 استفاده از کلمپ برای گیج فشار:

برای نصب گیج فشار از کلمپ استفاده می​شود. کلمپ دستگاه رزوه است که به صورت مخروطی برای آب‌بندی گیج فشار و تنظیمات دستگاه استفاده می​‌شود.

گیج فشار روغنی هیدرولیک

🟢 ایجاد فضای خالی برای پشت گیج:

یکی از مواردی که هنگام نصب گیج فشار باید در نظر داشت، ایجاد فضای خالی برای پشت گیج است. برخی از گیج​ها برای اندازه​گیری فشار ضربه​ای به پشت وارد می​کنند و بهتر است، پشت خالی باشد تا به گیج آسیبی وارد نشود. این فاصله حداقل ۱۵ میلی​متر در نظر گرفته می​شود.

🟢 بستن دریچه فشار سنج:

برخی فشارسنج‌​ها دارای دریچه هستند. ممکن است مواردی مانند؛ حمل و نقل به مایعات گیج فشار روغنی آسیب وارد کنند و عقربه از حالت صفر منحرف شود. برای رفع این مشکل دریچه را باز کرده و عقربه را تنظیم کنید و سپس دریچه را به حالت close تغییر دهید.

تاریخ انتشار 1401/04/13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *