پرشر گیج یا مانومتر فشار وسیله‌ی اندازه گیری مکانیکی است که جهت اندازه‌گیری فشار داخلی یا خلاء در یک لوله یا سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با نظر به استفاده‌ی وسیع از این تجهیز، با سنسورهای گوناگون، اندازه، مدل، متریال و با قیمت‌های متنوعی در بازار عرضه شده‌اند. بهترین برندهای گیج فشار موارد زیر است:

  1. مانومتر رویگر (RUEGER) تولید کشور سوئیس یکی از برندهای مطرح حوزه گیج فشار در بازار ایران می‌باشد. از معروف ترین تجهیزات تولیدی این کمپانی در صنعت کشور می‌توان به مانومتر و ترمومتر وترانسمیترهای فشار اشاره کرد.
  2. مانومتر اشکرافت (ashcroft) ساخت کشور آمریکا بوده و یکی از برندهای با کیفت مناسب در بازار ایران می‌باشد. از رایج‌ترین تجهیزات ساخته این کمپانی در صنعت کشور می‌توان به مانومتر های تمام استیلاشکرافت، مانومترهای استیل برنج و مانومتر های آلومنیم برنج اشاره نمود.
  3. مانومتر ایندومارت (INDUMART)تولید کشور کانادا یکی از برندهای موجود در بازار ایران می‌باشد. از مطرح‌ترین تجهیزات مورد استفاده از این کمپانی در صنعت کشور می‌توان به مانومترهای تمام استیل ایندومارت، گيج فشار سنج، گيج فشار سنج روغني و مانومتر خشک اشاره نمود.
  4. شرکت آلمانیویکا (WIKA) یکی از معروف‌ترین سازندگان ابزار دقیق و تجهیزات کنترل فرآیند در دنیاست. تولیدات این شرکت شامل ابزارهای اندازه‌گیری فشار، دما و … است . هم اکنون شرکت ویکا دارای شبکه‌ای از صدها شرکت در بیش از 40 کشور جهان است. در دنیای امروز شرکتWIKA  به عنوان بزرگترین تولید‌کننده ابزارهای اندازه‌گیری دما و فشار شناخته می‌شود.

بهترین برند های تولید کننده پرشر گیج

بهترین برند های تولید کننده پرشر گیج

یکی از دغدغه‌های شرکت‌های تولیدی و کسب وکار، حفظ امنیت وکارایی سیستم‌های اتوماسیون‌ صنعتی آنهاست. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و بی‌توجهی به آن می‌تواند سبب بروز مشکلات جبران ناپذیری شود. پرشر گیج یکی از قطعات استراتژیک جهت حفظ این چرخه به حساب می آید. بهترین برند های تولیدکننده پرشر گیج از قرار زیر است:

  • هاگلر

هاگلر در ایران از سال ۱۳۸۹ رشد یافت. شرکت هاگلر آلمان؛ در دفتر ایران کار خود را با هدف اصلی ارائه خدمات در حوزه تجهیزات اندازه‌گیری فشار آغاز کرد و هم اکنون از جایگاه بالایی در این زمینه برخوردار می‌باشد. سال‌ها سوابق درخشان و مشتریان بی‌شمار آن، بیانگر اعتبار و موفقیت این برند در حوزه فعالیت خود می‌باشد.

  • کمپانی دات اکسل

دات اکسل در سال ۱۹۹۲ با تلاش و بزرگ‌اندیشی چندین شریک، به عنوان یک شرکت کوچک ایالتی آغاز به کار کرد و با گذشت چند سال، تبدیل به یک تولید کننده قدرتمند شد که امروزه در بازارهای ملی و بین‌المللی، به عنوان تولیدکننده‌ی تجهیزات الکترونیکی در زمینه‌ی اتوماسیون صنعتی و کنترل فرآیند حضور دارد.

  • کمپانی دانفوس

دانفوس نقشی برجسته در تولید و توسعه‌ی کنترلرها و تولیدات الکتریکی و مکانیکی در جهان دارد.

  • کمپانی ترافاگ

ترافاگ (Trafag) از دسته شرکت‌هایی است که قابلیت تولید سفارشی و خدمات اختصاصی به مشتریان خود را دارد. این تولیدکننده هم اکنون صاحب تعداد زیادی نمایندگی و شرکت در سراسر جهان است.

پرشر گیج روزمونت

پرشر گیج روزمونت که به آن ترانسمیتر فشار روزمونت نیز می‌گویند، دارای مدل‌های بسیاری می‌باشد که از محبوب ‌ترین آن‌ها می‌توان به پرشر گیج روزمونت 3051 و 1151 اشاره نمود.با پرشر ترانسمیتر روزمونت Rosemount 3051 کاربر کنترل بیشتر و موثرتری بر روی تجهیزات کارخانه و تاسیسات خواهد داشت.

با بکارگیری پرشر گیج روزمونت 3051 افزون بر اینکه پیچیدگی تجهیزات و تاسیسات کمتر خواهد شد، هزینه‌های شرکت نیز کاهش خواهد یافت.ترانسمیتر روزمونت 3051 قادر است همزمان سطح، جریان و فشار را در تاسیسات اندازه‌گیری نماید، به وسیله‌ی پرشر ترنسمیتر رزمونت 3051 کاربر دسترسی کامل به اطلاعاتی که منجر به تشخیص، اصلاح و حتی ممانعت از ایجاد خطاها شود را خواهد داشت.

با استاندارد بالای صنعتی پرشر گیج روزمونت ۳۰۵۱ و بالا بودن بازدهی آن قادر هستید در سطح جهانی به رقابت بپردازید. این ابزار افزون بر اینکه دارای عمر طولانی و کیفیت بسیار بالایی می‌باشد، دارای استاندارد صنایع گوناگون بوده و امکان به کارگیری آن در صنایع متنوع مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع آب وجود دارد.

این ابزار دارای بازدهی بسیار بالا می‌باشد و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. این وسیله بسیار آسان تنظیم و کالیبره می‌شود، در نتیجه در زمان و هزینه‌های جانبی صرفه‌جویی مناسبی را به ارمغان می‌آورد، برای کالیبره کردن این دستگاه به طور معمول از هارت 475 استفاده می‌شود.

پرشر گیج ویکا

پرشر گیج ویکا

پرشر گیج ویکا به عنوان یکی از مطرح ترین ابزارهای مرغوب موجود در زمینه ابزار دقیق شناخته می‌شود که کیفیت کار آن برای مهندسین و پیمانکاران پروژه‌های صنعتی اثبات شده است، این وسیله به منظور اندازه‌گیری فشار در یک سیستم دارای اهمیت است و به همین علت با تنوع زیادی از آن‌ها در سطح صنعت مواجه هستیم.

این تنوع بالا به صورتی است که حتی اندازه صفحه پرشر گیج نیز دچار تغییراتی هستند که می‌تواند انتخاب فرد را تحت تأثیر قرار دهد. پرشر گیج  ویکا یک دستگاه ویژه جهت اندازه گیری فشار و اعلام آن به اپراتور سیستم‌های صنعتی و غیر صنعتی می‌باشد که امکان رصد شرایط گوناگون پروژه را به آن‌ها می‌دهد. در حقیقت این دستگاه ابزاری دقیق محسوب می‌شود که هدف ویژه آن اندازه‌گیری فشار بر مبنای ملاک های مکانیکی و غیرمکانیکی است.

در این دستگاه‌ها یک سیستم حرکتی تعبیه دیده شده است که فشار اعمالی بر محیط را تبدیل به یک حرکت عقربه می‌نماید که آن را به شکل تابعی از فشار می‌بینیم،پرشر گیج ویکا متفاوت از گیج اختلاف فشار ویکا است. نکته‌ای که حائز اهمیت است، خرید پرشر گیج ویکا بدون در نظر گرفتن معیارهای مؤثر بر آن امکان پذیر نیست، در ساده‌ترین حالت امکان دارد به علت شرایط امنیتی یا حتی شرایط کارکرد یک پروژه امکان نزدیک شدن به سیستم وجود نداشته باشد و نیاز باشد که اطلاعات و فشار سیستم از فاصله دور مورد مطالعه قرار گیرد، در انتخاب پرشر گیج ویکا بایستی به اندازه صفحه و اندازه رقم‌های نوشته شده در آن توجه داشت تا بتوان به این صورت از دستگاه استفاده نمود.

 پرشر گیج ایندومارت

پرشر گیج یا گیج فشار ایندومارت یکی از ابزارهایی است که برای کنترل وضعیت پروسه در یک سیستم صنعتی و پالایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برند ایندومارت در زمینه ساخت لوازم صنعتی و پالایشگاهی یک برند مطرح به شمار می‌رود که کیفیت بالای محصولات آن اثبات شده است. این مسئله نشان می‌دهد که شرکت های صنعتی ایران گزینه های گوناگونی برای کنترل وضعیت فشار و اندازه‌گیری آن در سیستم های خود در اختیار داشته و محدودیت کمتری تجربه می‌نمایند.

گیج فشار ایندومارت از لحاظ تنوع در نشان دادن فشار و علاوه بر این تنوع در اندازه گیری، روش های گوناگونی به کار می‌برد و به همین علت تنوع آن‌ها بالاست. به طور مثال بعضی از آن‌ها به صورت سیستم‌های آنالوگ هستند و برخی نیز از سیستم های دیجیتال استفاده می کنند. از سوی دیگر روش سنجش فشار در آن‌ها امکان دارد از استیل یا با کمک پرده های دیافراگمی انجام گیرد.

 به صورت کلی کلیه ابزارهای گیج فشار دارای یک سیستم تشخیص دهنده و یک سیستم اعلام کننده هستند. هر یک از این دو مورد منجر به تغییر در مدل‌های گوناگون این ابزارها می شود. شناخته شده ترین گیج های فشار از سیستم‌های استیل و دیافراگم به منظور تشخیص تغییرات فشار استفاده می‌کنند. عملکرد این قسمت به این شکل است که فشار وارده به صفحه استیل یا به دیافراگم موجب تغییر آن شده که در نهایت معیاری از تغییرات فشار است.

پرشر گیج دوایر

پرشر گیج دوایر

پرشر گیج دوایر یکی دیگر از تجهیزات به کار رفته در صنایع و پالایشگاه هاست، گیج فشار دوایر کیفیت بسیار مطلوبی را در کنار دقت بی نظیر خود دارد و همین خصوصیت این گیج فشار را تبدیل به یک گیج فشار با کیفیت کرده است. از گیج فشار دوایر به منظور سنجش و اندازه گیری فشار سیال موجود در سیستم های لوله کشی استفاده می کنند. علاوه بر این می توان آن را برای تظیم فشار مایعات در ماشین ها نیز به کار برد. وجود یک گیج فشار مناسب در سیستم ها قادر است در کنترل آن کمک به سزایی نماید.

گیج فشار دوایر با اندازه گیری دقیق و بدون خطای فشار مایع در مکان اندازه گیری مورد نظر، کمک می کند تا فشار مناسب مایع در سیستم ها تنظیم شود و افزون بر این به واسطه آن می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نشتی در سیستم ها وجود ندارد و یا اگر نشتی مشاهده کردید قادر به رفع آن باشید. فشار سیال چنانچه بیش از حد مجاز باشد می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به صنایع وارد نماید. به همین علت وجود یک سیستم سنجش فشار دقیق موضوعی ضروری به شمار می رود.

گیج فشار دوایر مناسب به کارگیری در موقعیت های بحرانی است زیرا طراحی آن به شیوه ای صورت گرفته است تا در هنگام تغییرات فشار بدون کوچکترین تاخیری واکنش مورد نظر را انجام دهد. افزون بر این به منظور پوشش آن از O-ring seal استفاده شده که یکپارچگی و هماهنگی فشار را منجر می شود.

پرشر گیج مدکو

پرشر گیج مدکو یکی از ابزارهای سنجش است که در صنایع و پتروشیمی استفاده‌ی بسیار زیادی دارد. گیج فشار مدکو به منظور تعیین فشار سیال و ممانعت از پخش شدن آن‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. بدون یک سیستم تعیین فشار قدرتمند، کنترل سیستم ها لوله کشی در صنایع و پتروشیمی غیر ممکن خواهد بود.

فشار در حقیقت نیروی لازم جهت جلوگیری از پخش شدن مایع است که به طور معمول به صورت نیرو بر سطح تعریف می گردد. گیج فشار مدکو به شکل مبدل عمل می نماید و سیگنالی را برگرفته از اثر فشار صادر می کند. گیج فشار مدکو به منظور کنترل و مانیتورینگ سیستم ها بسیار مطلوب بوده و به طور غیر مستقیم می توان از آن جهت اندازه گیری سایر پارامترها و متغیرها نیز استفاده کرد. برای مثال دبی سیال، سرعت آن ها، سطح مایع و حتی ارتفاع آن.

گیج فشار مدکو با نظر به خصوصیت ها و امکانات بسیار کاربردی که دارد و جنس بدنه ضد ضربه و ضد آب و مقاوم در مقابل عوامل محیطی گوناگون انتخاب بسیار مناسبی جهت اندازه گیری فشار است. علاوه بر این با توجه به این که قابلیت انتخاب واحد های گوناگون اندازه گیری فشار را دارد و همچنین قابلیت اندازه گیری پارامترهای دیگر به صورت غیر مستقیم، می تواند در کاهش هزینه های کلی سیستم بسیار کمک کند. جعبه گیج فشار مدکو دارای واحد های اندازه گیری فشار بی‌شماری شامل M Pa , kPa, bar, m bar, psi, kgf/ cm2, mmHg, mH2o است که می توانید بسته به نیاز خود از هر یک استفاده کنید.

پرشر گیج نوافیما

پرشر گیج نوافیما

شرکت نوافیما یکی دیگر از شرکت‌های ایتالیایی مطرح در زمینه ساخت تجهیزات ابزار دقیق است که پرشر گیج نوافیما از جمله محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.این پرشر گیج در مدل‌ها و اندازه‌های گوناگونی در بازار عرضه شده که هر یک از آن‌ها خصوصیات ویژه خود را دارند و عملکرد آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با نظر به توانایی تجهیزات نوافیما برای اندازه گیری در شرایط گوناگون همچون شرایط تنشی و لرزشی، محصولات آن‌ها محبوبیت زیادی در بازار پیدا کردند.پرشر گیج نوافیما وسیله ای جهت سنجش و اندازه گیری فشار در سیستم های گوناگون است که مبنای اندازه گیری آن بر اساس تغییر وضعیت یک سنسور و عکس العمل نسبت به تغییر فشار محیط است.

تنوع محصولات شرکت نوافیما در ارتباط با گیج فشار نیز رعایت شده و این مسئله موجب شده که در سطح بازار نمونه های متفاوت و متنوعی از آن‌ها موجود باشد. از این رو برای سیستم‌ها با محدوده فشاری مختلف و علاوه بر این در شرایطی که امکان ورود تنش به سیستم وجود دارد، تغییراتی در پرشر گیج نوافیما به وجود آمده که متناسب با نیازهای صنعتی است.

 درباره‌ی شیوه عملکرد پرشر گیج  نوافیما تفاوت قابل توجهی نسبت به گیج فشار ویکا یا گیج فشار اندرس هاوزر وجود ندارد و در این محصولات نیز شاهد به کارگیری سیستم‌های تشخیص فشار همچون دیافراگم و سنسورهای فشنگی هستیم. در محصولات شرکت نوافیما امکان استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی و علاوه بر این نمایشگرهای عقربه‌ای وجود داشته که متناسب با سیستم و محل استفاده از آ‌ن‌ها تغییر می‌کنند.

بهترین برند برای شما کدام است؟

مشتریان امروزی به دنبال تضمین هستند، سرعت بالا و ارائه خدمات استثنایی در پیرامون فروش دارای اهمیت فراوانی است. زمان ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، خدمت به مشتری می‌تواند به یک عامل مؤثر در تصمیم خرید نهایی تبدیل شود. باید توجه داشته باشید که کیفیت بالا، شناخت برند را افزایش خواهد داد.

شما می‌توانید انواع پرشر گیج و یا گیج فشار را از فروشگاه اینترنتی نوین صنعت به صورت حضوری و یا آنلاین خریداری نمایید و همچنین می‌توانید در جهت خرید محصول خود از کارشناسان مشاوره بگیرید.

1 دیدگاه در “بهترین برند های گیج فشار

  1. مبارکی گفت:

    چرا ایرانی نه؟ سنگان صنعت اولین و دانش بنیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *