شیر برقی فستو یا شیر برقی پنوماتیک، شیری همراه با عملکرد پنوماتیک است. دریچه‌های این شیر به وسیله جریان الکتریکی وارد شده به بویین کنترل می‌گردد. شیرهای فستو بر اساس عملکردشان در طرح و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز تمامی صنایع باشند. فستو در واقع نوعی برند آلمانی است که در زمینه تولید انواع شیر اتوماسیون و پنوماتیک فعالیت دارد. در این شرکت شیرهای برقی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که تمامی آن‌ها جنسی عالی و ماندگاری بالا دارند. این شیرها از استاندارد خاصی پیروی می‌کند و به صورت بسیار حرفه‌ای و اصولی کار می‌کند. قیمت شیرهای برقی به نوع و مدل آن بستگی دارد و شما باید در هنکام خرید به استانداردهای آن توجه داشته باشید. کیفیت در ساخت این شیرها بسیار مهم است و در صورت توجه به استانداردها نیازی به پرداخت هزینه بالا نیست.

انواع مدل‌ شیر برقی فستو

شیر برقی فستو دارای قابلیت‌هایی همچون سوئیچینگ تایم بالا و مصرف برق پایین است و از این رو شما می‌توانید از انواع مدل‌های آن برای کارکرد مورد نیاز خود استفاده کنید. کیفیت و کارایی این شیرها بر قابلیت‌های آن می‌افزاید؛ بنابراین شما با خرید این شیرها می‌توانید از قابلیت‌های منحصر به فرد آن بهره‌مند شوید. به طور کلی انواع مدل‌های شیر برقی فستو را می‌توان در گروه‌های زیر قرار داد:

💠 شیرهای کنترلی راه دهنده عمومی

💠 شیرهای کنترلی راه دهنده استاندارد

💠 محرک‌های الکتریکی و پنوماتیک

💠 شیرهای کنترلی راه دهنده جهت موارد خاص

شیر برقی فستو MFH-5-1/4-B

شیر برقی فستو چگونه کار می‌کند؟

شیر پنوماتیک شیری برقی است که جهت قطع و وصل کردن هوای فشرده به کار می‌رود. هنگامی که جریان برق وارد شیرهای برقی می‌گردد، بوسیله سیستم موجود در این دستگاه، انرژی الکتریکی تبدیل به انرژی مکانیکی می‌شود تا بتواند فرآیند مورد نیاز جهت چرخش بازو و یا باز و بسته نمودن مسیر هوای فشرده را به پایان رساند. در شیرهایی که دو راهه است، سیستم کاملاً باز و یا بسته می‌شود، ولی در شیرهای سه راهه پس از باز شدن شیر، از دو خروجی هوای فشرده مورد نظر به بیرون منتقل می‌شود.

در واقع هنگامی کارکرد شیر برقی مشخص می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف نیاز است تا در زمان خاص و از پیش تعیین شده‌ای هوای فشرده قطع گردد تا روند تولید به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. کوچک‌ترین نقص و مشکلی در کارکرد شیرهای برقی باعث می‌شود که در روند تولید برخی از صنایع اختلال ایجاد شود؛ به همین دلیل کیفیت و سلامت شیرهای برقی پنوماتیک اهمیت بسیاری دارد.

شیر برقی فستو MFH-5-1/4-B

انواع شیر برقی فستو

شیرهای برقی کارکرد یکسانی دارند و تمامی آن‌ها برای کنترل جریان برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنها تفاوت انواع شیر برقی فستو در قابلیت‌های این شیرها است؛ بنابراین شما می‌توانید با توجه به بودجه خود مناسب‌ترین نوع شیر برقی را خریداری کنید. قیمت انواع شیرهای برقی فستو به عملکرد آن بستگی دارد. در صورتی که بودجه کافی برای این کار ندارید، می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر مدل‌های قدیمی این دستگاه را خریداری کنید. لازم به ذکر است که تمامی مدل‌های شیر برقی فستو به صورت استاندارد کار می‌کنند و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و تنها تفاوت میان این شیرها در قابلیت‌ها است.

شیر برقی پنوماتیک

کاربرد شیر برقی فستو

شیرهای برقی بر روی تنظیم جریان الکتریکی تمرکز دارد و از این رو مهم‌ترین کاربرد شیرهای برقی را می‌توان کنترل جریان برق دانست، همچنین شیرهای پنوماتیک بیشترین کاربرد را برای قطع و وصل کردن جریان هوای فشرده دارد؛ به عنوان مثال با استفاده از این شیر می‌توان گازهایی همچون نیتروژن و اکسیژن را قطع و وصل کرد. معمولاً بر روی این شیرها قطعه‌ای به نام بویین نصب شده است تا قطع و وصل کردن جریان هوا را راحت‌تر کنترل کند. همین ویژگی باعث شده است که کاربران بتوانند به سادگی از این شیرها استفاده کنند؛ درنتیجه از شیر برقی فستو می‌توان در بسیاری از کارخانه‌های صنعتی از جمله شرکت داروسازی برای راه اندازی دستگاه‌ها استفاده کرد.

شما با استفاده از این دستگاه می‌توانید فرمان دهید که هوای فشرده چه زمانی وارد دستگاه شده و چه زمانی قطع گردد. این امر باعث می‌شود که سیستم شما به صورت مدام و بدون هیچ نقص و ایرادی کارکرد داشته باشد. شیرهای برقی فستو دارای تعداد خروجی مختلفی هستند؛ بنابراین در هنگام انتخاب این شیرها باید با توجه به نیاز خود تعداد خروجی‌های خاصی را انتخاب کنید. برای این که با کارایی این شیرها بیشتر آشنا شوید می‌توانید به دفترچه راهنما مراجعه کنید و یا از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان نوین صنعت تماس بگیرید تا اطلاعات کامل‌ترین در اختیار شما قرار گیرد.

شیر برقی پنوماتیک MPYE فستو

✍️ سخن نهایی

همان طور که با مطالعه مطالب بالا متوجه شدید، انواع شیر برقی می‌توان در بخش‌های مختلف صنعت همچون صنایع بسته بندی، صنایع غذایی، داروسازی، نساجی و… استفاده کرد. شرکت فستو نهایت سعی خود را می‌کند تا با تولید شیرهای برقی استاندارد رضایت مشتریان را جلب کند. به همین منظور شما با خرید این شیرها در نمایندگی‌های مجاز می‌توانید به شیرهایی استاندارد و باکیفیت دست یابید. معمولاً شیر برقی فستو دارای گارانتی دوساله هستند و بدون نیاز به روغن کاری کار می‌کند. به همین دلیل عمر طولانی و ماندگاری بالایی دارند و دارای نگهداری آسانی می‌باشند.

شیر برقی فستو از اجزا و قطعات مختلفی تولید می‌شوند که تعیین کننده کیفیت شیرها می‌باشد؛ بنابراین شما باید برای خرید این محصول توجه ویژه‌ای به کیفیت این محصول داشته باشید. جهت استعلام قیمت شیر برقی فستو و خرید بهترین و استانداردترین شیر به همراه گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا از طریق شماره‌های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

نوشته شده در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *